Hanneke-3276 13 mei 2014
Onlangs las ik een kleine recensie in de Elsevier van het nieuwste boek van Lee Child (De rekening). Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en via de bibliotheek kreeg ik Brandpunt in handen en er ging weer een nieuwe wereld voor me open, de wereld van Jack Reacher, een held van het zuiverste water, een ruwe diamant. De beschrijving in Brandpunt van Texas, de hitte, de mensen, de afstanden, vond ik bijzonder (zittend op mijn balkonnetje 3 hoog achter). Reacher is mijn held, hij is intelligent, heeft een groot rechtvaardigheidsgevoel, laat zich niet makkelijk in nde kaart kijken, psychologiseert gelukkig erg weinig en geeft als dat nodig is zijn tegenstander van flink katoen. Ik hoop nog veel over Reacher te kunnen lezen.

Meer recensies van Hanneke-3276