Leuk voor Almeerders

Hanneke 04 juni 2018
Hopelijk kijkt Renate Dorrestein niet vanaf haar wolkje in de hemel naar beneden nu ik ‘Weerwater’ een schamele 2 sterren geef. Het idee was zo veelbelovend, maar de uitwerking vond ik niet geslaagd. Desalniettemin was het leuk te merken dat Renate er duidelijk zelf zo’n plezier in had om dit dystopisch verhaal te schrijven. Het wordt een beetje uitputtend om het gedoe over de organisatie van een stad die afgesloten is van de wereld in welhaast ambtelijke taal te moeten vernemen. En als er dan toch boosdoeners zijn, waarom niet een kijkje nemen in hun rovershol. Dat zou ik interessant hebben gevonden. Vermoedelijk is het boek echt de moeite waard om te lezen als je in Almere woont.

Meer recensies van Hanneke