Postzegel affaire: boeiende samenkomst van verhaallijnen en personages

Hoofdpersoon in Postzegel affaire is Arnoud van Houten. Arnoud is een zeer welgestelde postzegelhandelaar. Hij heeft inmiddels een goede reputatie binnen het filateliecircuit. Dat imago is echter iets van de laatste jaren. Ooit was er een tijd dat er op zijn beroep werd neergekeken; dat hij niet werkelijk serieus werd genomen. Arnoud ging echter voor wat hij deed en daar plukt hij nu de vruchten van. Hij woont in een prachtig pand aan de Vinkeveense plassen en heeft zijn schaapjes op het droge. Arnoud is single en dat zorgt ervoor dat hij met regelmaat eenzaam is. Daar komt verandering in wanneer hij modeontwerpster Tanja ontmoet. De twee zijn echter wel heel verschillend. Overleeft de relatie deze verschillen?
“Gisteren heb ik haar gebeld. Onze eerste afspraak staat. Ze woont driehoog aan de Amstel en na enig zoeken heb ik haar huisnummer gevonden. Ze heeft mij zien aankomen. Nauwelijks staat mijn auto voor de deur of ze is al beneden.”
Wanneer Arnoud op enig moment in een café zit te schaken met Tim Kelderman; vriend en eigenaar van een filmproductiebedrijf, wordt er bij hem ingebroken. De vriendschap tussen beide mannen ontstond toen Tim Arnoud interviewde over zijn werk en privéleven. Tijdens de opnamen krijgt Arnoud te maken met duistere praktijken en spelen er intriges in zijn relatie. Iemand heeft het op hem voorzien, maar wie? Hij komt in een rollercoaster van gevoelens terecht en heeft het gevoel niemand meer te kunnen vertrouwen.
“Een paar collega’s komen op mij af. Ze vertellen dat ze erg geschrokken zijn van de inbraak en zijn inmiddels op de hoogte gesteld om welke partijen het gaat. Op mijn vraag of zij door bepaalde figuren benaderd zijn, moeten ze ontkennend antwoorden.”
Tim heeft overigens ook met Tanja een aantal programma’s gemaakt. De financiering voor een nieuwe serie is echter nog niet rond. Een stylist, die geld eist nog voor de nieuwe programma’s worden opgenomen, dringt aan.

Postzegel affaire kent een tweetal verhaallijnen die op boeiende wijze door Muizelaar met elkaar worden verweven. Bovendien blijft de vraag wie er de kwade genius is, aandringen. Is het de crew, is het Tanja of Tim? Je leest het in de Postzegel affaire.

Postzegel affaire staat bol van de interessante ontwikkelingen, drama en intriges, die Muizelaar op vloeiende in elkaar laat lopen. Het feit dat de auteur de drie hoofdpersonages: Arnoud, Tim en Tanja, beurtelings het podium geeft en hen, in de eerste persoon, hun verhaal laat vertellen geeft een bijzonder beeld omdat de visie op de gebeurtenissen vanuit verschillende personages wordt belicht.

De schrijfstijl van Muizelaar is beeldend, toegankelijk en vlot en ze brengt haar karakters fraai tot leven. Haar dialogen zijn natuurlijk en zonder overbodige toepassingen en ja…. het thema is simpelweg heel origineel gekozen.

Over de auteur
Muizelaar is moeder van drie zonen en woont vanaf 2010 in Hoorn. Van 1987 tot 1990 werkt zij als freelance regieassistente televisie bij diverse omroepen. Daarna start zij het productiebedrijf Thems-90 B.V. Na tien jaar is het tijd voor iets nieuws en gaat zij aan de slag als freelance verslaggeefster bij de Jouster Courant. In 2016 debuteert Titia met de spannende roman “What Goes Around Comes Around”.

Uitvoering
Uitgeverij Godijn Publishing