In een Spaans bergdorpje zijn vijf jaar geleden twee meisjes verdwenen. Het waren de vriendinnen Ana en Lucia, die samen vanuit school naar huis liepen en nooit meer zijn teruggezien. Nu wordt Ana plots gevonden, in een verongelukte auto in het ravijn. Ze zit naast een overleden man. Ana zelf is gewond en in shock, maar ze leeft. Maar van Lucia ontbreekt ieder spoor.
Aan rechercheur Sara en haar partner Santiago de taak om ook Lucia te vinden en het mysterie dat het dorpje de afgelopen jaren in zijn greep hield, een einde te maken. Maar lukt dit wel? De achterdochtige bewoners zijn alles behalve behulpzaam en wijzen alleen maar naar elkaar. Want dat één van de bewoners een geheim met zich meedraagt, lijkt bij voorbaat al vast te staan. Maar wie?
Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Het is best dik, dus in het begin dacht ik, word dit niet een heel langdradig verhaal? Maar niets bleek minder waar. De rechercheurs die het onderzoek starten, weten niets van de zaak, dus ook niet wat er in de afgelopen vijf jaar allemaal gebeurt is in het kleine dorp. Langzaam maar zeker ontdekken ze steeds meer van het ware verhaal van Sara en Lucia.
Ondanks dat je van het begin af aan proeft dat één van de dorpsbewoners de dader moet zijn, blijft het tot het einde onduidelijk wie er daadwerkelijk achter zit. Veel van de prominente leden lijken voor de hand te liggen, maar aan het einde blijkt dit toch niet zo te zijn. De spanning wordt in het boek goed opgebouwd en iedere inwoner krijgt de ruimte om zijn kant van het verhaal te vertellen.
Het einde van het boek vond ik zeer onverwacht en heeft me geraakt. Dat heb ik niet vaak bij een thriller. Mede daarom geef ik het boek vier sterren. Het is niet zomaar een thrillertje waar er zoveel van zijn, dit boek is echt goed opgebouwd en er zit een goed plot achter. De schrijver van het boek weet de lezer tot het einde toe geboeid te houden en steeds nieuwe wendingen aan het verhaal te geven.
Een ander groot pluspunt van het boek vind ik de omgeving waarin het zich afspeelt en de manier waarop dit wordt geschetst. Het dorp ligt afgelegen tussen de rotsen, bijna geïsoleerd. De natuur zit vol geheimen, die eigenlijk alleen de dorpsbewoners kennen. Als je als leek de bossen in trekt, is de kans dat je verdwaalt enorm. De manier waarop de auteur de natuur en de omgeving beschrijft, zijn erg gedetailleerd, waardoor je je heel goed kan voorstellen hoe het eruit ziet. Ik vind dit boek dus echt een aanrader!

Reacties op: Verrassend

Meisjes vermist - Agustin Martinez
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 9,99