Niet mijn genre

HannekeBo 13 juni 2019
In dit boek beschrijft de auteur Peter Slevin het levensverhaal van Michelle Obama, de vrouw van de voormalige president van Amerika. Het boek vertelt haar hele leven, het begint in haar jeugd in Chicago, beschrijft haar studietijd, de ontmoeting met haar man, het stichtten van een gezin en natuurlijk de tijd dat haar man president van Amerika was.
Ik zal eerlijk zijn: ik heb het boek slechts deels gelezen. Het onderwerp van het boek spreekt me eigenlijk niet aan. Ik heb niks met Amerika, en ook niet met de Amerikaanse politiek. Voor ik begon te lezen, dacht ik nog, misschien is het wel een heel mooi verhaal over een krachtige vrouw, laat ik er maar gewoon aan beginnen. Maar dat viel enorm tegen. Het boek vertelt echt van a tot z wat er allemaal in haar leven is gebeurd in chronologische volgorde. Het staat vol van feiten, ik mis het persoonlijke verhaal.
Ik heb stukken overgeslagen en her en der wat door het boek heen gelezen, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik snap veel dingen niet, omdat ik geen kennis heb van bijvoorbeeld het Amerikaanse universiteitsgebeuren. Ook draait het boek teveel om feiten, ik ben meer geïnteresseerd in de gevoelens van Michelle Obama, wat alle gebeurtenissen met haar persoonlijk hebben gedaan.

Ook staan er her en der in het boek type- en schrijffouten en dat vind ik echt een afknapper in een boek. Daar kan ik me heel erg aan ergeren. Het boek doet aan als een beginnersverhaal; het klinkt heel erg als en toen, en toen, en toen. Het enige 'leuke' aan het boek vond ik eigenlijk de foto's die erin staan.
Ik kan dit boek helaas niet waarderen. Ik geef het dan ook maar één ster. Wellicht is het een aanrader voor mensen die geïnteresseerd zijn in de Amerikaanse politiek, maar voor mij was het teveel een opsomming van feiten.

Meer recensies van HannekeBo