Een heftig boek

Loopgravenhel(d) is een boek waar ik in eerste instantie zoiets van had: is dit wel iets voor mij? Maar ik had een boek van dezelfde auteur (Sandra J. Paul/Joanne Carlton) gelezen en dus wilde ik dit ook een kans geven.
Voor mij echt een enorme verrassing. Ik werd volledig meegezogen in het leven van de soldaat Victor, die amper zeventien was toen hij naar Passendale vertrok. De details van de omgeving waarin hij woont, en daarna de details van de loopgraven zijn zo treffend en gedetailleerd dat ik niet anders kon dan me hier volledig in laten meegaan.
Deze auteur beschrijft de dingen zo grafisch, dat het aanvoelt dat je echt mee daar zit en de gebeurtenissen ziet. Heel, heel mooi.

Meer recensies van Hannelore De Wachter