De dode kamer.

Hannie Snels 18 september 2014
De dode kamer van Bronja Hoffschlag

Recensie:

Nadat ik erg veel topreacties had gehoord ben ik uiteindelijk dit boek gaan lezen.
Ik moet toegeven dat ik nooit snel een dik boek zal pakken. Daar heb ik echt iets tegen en dit boek is een dikke pil van ruim 700 pagina's.
Het is dan ook meteen het debuut van Bronja Hoffschlag.
Je wordt vanaf het begin af aan in het verhaal meegezogen en eigelijk wil je dan ook continue blijven door lezen.
Perfect zoals zij dit boek heeft geschreven, meteen laat Bronja dan ook weten dat zij aanwezig is en zeker bij vele goede auteurs hoort.
Verder heeft zij vanwege dit debuut al vele fans verworven.

Het boek gaat over twee broers genaamd Lennaert en Mischa. Eigenlijk kunnen beide niet zonder elkaar. Maar beide zijn wat karakter betreft totaal anders. Lennaert leeft van de drugs en drank en Mischa is een zeer bekent architect.
Het boek is in hoofdstukken van de verleden tijd, maar ook in de tegenwoordige tijd geschreven. Dat is even wennen, maar daarna leest het prima.

Op een bepaalde dag krijgt Lennaert plots geen gehoor meer als hij Mischa belt en ook nadat hij de voicemail meerdere malen heeft ingesproken krijgt hij geen reactie.
Wat ontzettend raar is dat en Lennaert begint ongerust te worden. Dus uiteindelijk gaat Lennaert op onderzoek uit. Dan staat hij perplex van alle ontdekkingen die hij dan allemaal doet.

Dan komt er op een dag plots een telefoontje ! Hetgeen men dan vertelt, daar staat Lennaert perplex van. Nog dezelfde avond is dat nieuws al op tv bij het journaal. Daarna staat de telefoon niet meer stil.
Lennaert begrijpt niets van alles wat er is gebeurt en is dit allemaal echt waar? Dat kan toch niet.

Dit boek is in 5 verschillende boeken geschreven en neemt je mee naar veel spanning.
Ik hoop dan ook dat het volgende boek erg snel gaat uitkomen.

Meer recensies van Hannie Snels