Hannie Snels 19 maart 2014
Moordvrienden van Natasza Tardio

Moordvrienden is een thriller die gaat over een jongen genaamd Milo van 15 jaar die al vele jaren op school gepest wordt.
Er is een nieuwe jongen op school gekomen en deze neemt Milo in bescherming. Maar wat is het voor jongen deze Finn???
Finn is meer een a-sociaal figuur en heeft al op vele scholen en gezinnen gezeten. Milo wordt daardoor door Finn in dat leventje meegetrokken
Op een dag als Fin niet op school is en Milo weer volop wordt gepest door een vaste groep klasgenoten, staat daar plotseling Finn en deze heeft 2 pistolen en een automatisch geweer bij.
Meteen schiet hij drie jongens dood. En duwt een pistool bij Milo in de hand en dwingt deze hem te volgen de school in.
Hier wordt ook de wiskundeleraar gedoodt en Finn schiet zichzelf dood.

Met het onderzoek komt de politie voor meerdere vraagtekens te staan. Wat heeft Milo Bauers met dit alles te maken en hebben deze beide jongens soms ook de 5 jarige jongen Daniel in het park gedood???

Meteen al van begin af aan wordt je in dit verhaal meegetrokken en wil je dan ook alsmaar verder lezen.
Maar het einde van het verhaal was voor mij plots een verassing. Het was een einde waar ik totaal niet op had gerekend.
Eigenlijk lijkt het erg veel op een waargebeurd verhaal is.
Elk hoofdstuk is geschreven in de ik-persoon van een bepaald hoofdpersoon.
Dit is op een zeer prettige manier gedaan en is dan ook zeker niet storend.

Ik had nog nooit een boek van Natasza Tardio gelezen en heb er erg van genoten.
Dus er gaan zeker nog meer boeken volgen die ik ga lezen.

Dit boek krijgt van mij 4/5 sterren

Meer recensies van Hannie Snels