Fantastisch boek weer.

Hannie Snels 25 april 2016
Nachtblauw van Simone van der Vlugt

Na de lege stad is dit voor mij de tweede keer dat ik een historische roman van Simone van der Vlugt lees en weer ben ik net als de vorige keer daardoor helemaal in de ban.
Wat schrijft zij toch geweldig. Met Nachtblauw is het net of dat ik me echt in Delft bevind en bekende schilders zoals Rembrandt uit vroegere tijden ontmoet. De manier hoe dat het Delfts blauw ontstaat, lijkt net of dat het allemaal echt waar is en tijdens het lezen zie je alles zo gebeuren. Het leven van Catrijn maakt hier een meeslepend liefdesverhaal omheen in een zeer drukke en woelige tijd.
Van mij mag er weer snel een volgende historische roman uitkomen. Gelukkig heb ik nog 2 stuks van haar niet gelezen en dat zijn Rode sneeuw in december en Jacoba, dochter van Holland.
Nachtblauw krijgt van mij 5 sterren.

Meer recensies van Hannie Snels