Hannie Snels 01 maart 2014
Zielloos - Corine Hartman

Dit is alweer het derde deel van de Jessica Haider-serie.

Als je de prachtige cover ziet dan past deze helemaal bij de titel "Zielloos"
Dat oog is levensecht en mijn mening is dat het je constant aankijkt. Maar dit kan natuurlijk niet. Het is zonder ziel dus zielloos!

Meteen als je begint met lezen is het al spannend.
Ja het is weer een echte Jessica Haider en zoals Corine Hartman dan ook altijd doet,is ook dit boek weer op een geweldige manier geschreven.

Jessica is niet een doodgewone rechercheur, maar een keihard persoon. Ook drinkt zij graag geregeld een aantal glazen whisky met de nodige drugs erbij.
Haar zoontje Nick mist zij nog steeds ontzettend en daar is zij dan nog veel mee bezig.

De vader van Jessica is overleden en bij de begrafenis krijgt zij van een man een rood kartonnen hart in haar hand gedrukt. Wat hier opgeschreven staat doet bij Jessica de rillingen over haar rug lopen. Als laatste staat er 'Brezingers son'.
Had Brezinger een zoon en wat betekent dit allemaal????
Binnen korte tijd worden er gruwelijke moorden gepleegt en deze doen Jessica heel erg denken aan de moord van Brezinger. Maar Brezinger is dood, dus wie kan hier achter zitten.
Dit is weer echt iets voor Jessica om uit te zoeken, zeker nadat er een collega van haar is ontvoerd.
Na veel speurwerk komt zij uiteindelijk terecht bij een klooster en daar vertelt overste Agnes iets, waardoor Jessica plots meer te weten komt.

Ook dit derde deel van de Jessica Haider-serie heb ik weer met ontzettend veel plezier gelezen.
Van mij krijgt dit boek dan ook 5 sterren en ik zou zeggen Corine hartelijk dank, want ik heb ook van dit boek weer erg genoten.

Meer recensies van Hannie Snels