In het prentenboek “thuis bij muis” vind je tien enorm lieve voorleesverhaaltjes over muis en het knuffeltje van muis, beer. Het zijn hele uiteenlopende verhaaltjes, zo vind je bijvoorbeeld een verhaaltje over fietsen, de herfst, ziek zijn en over koekjes bakken. Elk verhaaltje heeft zo zijn charme, maar ze zijn allemaal even lief, schattig en herkenbaar. Vooral jonge kinderen zullen erg genieten van deze leuke kleine avonturen van muis en beer.

Wat meteen opvalt is de mooie dikke kaft, met kinderen is zoiets altijd heel erg fijn. Ze kunnen het boekje nog eens laten vallen of stoten en het gaat gewoon heel veel langer mee. De verhaaltjes zijn kort, wat voor jonge kinderen die niet zo lang stil kunnen zitten natuurlijk ideaal is. Mochten kindjes na één verhaaltje er nog geen genoeg van hebben, dan lees je er toch gewoon twee, of drie, of vier, of gewoon allemaal voor! Je kunt het zo gek maken als je zelf maar wilt.

De illustraties in “thuis bij muis” zijn echt ontzettend mooi. Op elke pagina vind je een plaatje van muis aangevuld met twee of meer regels tekst. Het zijn hele rustige, warme illustraties, van zachte kleuren. Juist de eenvoud is de kracht in dit boekje. Daarnaast versterken de illustraties de tekst enorm, waardoor kinderen alles goed begrijpen en zich ook goed kunnen inleven in muis.

Muis is een heel aandoenlijk en lief muisje, eigenlijk was ik meteen toen ik het prentenboekje opensloeg al verkocht (kijk het boekje dus vooral even in als je in de boekhandel bent, het gaat gegarandeerd mee naar huis daarna). Muis is ondernemend, maar ook heel zorgzaam naar beer. De variatie tussen de verschillende verhaaltjes maakt dit tot een boekje dat elke ouder in de boekenkast wil hebben staan. De tekst is allemaal op rijm, dat is toch gewoon geweldig? Het verhaaltje leest daardoor zo vlot en soepel weg, daar kun je alleen maar heel blij van worden.

Kortom, dit muisje gaat gegarandeerd je hart stelen. De verhaaltjes zijn zo lief, leuk en schattig. Nog even een tip: “Thuis bij muis” is een ideaal kraamcadeautje. Een prentenboekje waar ouders en hun kindje(s) nog jaren plezier aan gaan beleven.

Reacties op: Enorme lieve voorleesverhaaltjes!

Thuis bij Muis -
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,95