Heimweeland

Milla gaat op zoek naar een "Lost Place" en vindt in de kelder van een verwoest hotel in het Thüringer Woud een schriftje. Zij gaat op zoek naar de eigenaar van dit schriftje en ontdekt dan de geschiedenis van de familie Dressel. Al snel komt ze erachter dat deze familie een heftig en confronterend geheim met zich mee draagt. De hoofdstukken spelen zich af in het verleden en heden en zijn mooi verweven met elkaar.

De periode van het verleden sprak mij het meeste aan. Kati Naumann schrijft op een pakkende wijze over de zeer moeilijke tijd na de Tweede Wereldoorlog in de DDR. De familie Dressel woont een aantal generaties in het "niemandsland", een stukje verboden gebied in de DDR en krijgt te maken met afzondering, strenge controles en onbegrip na uitzetting.
Het geheim wordt ontrafeld en brengt verdeeldheid in de familie.

Heimweeland is erg pakkend geschreven. Je wordt meegenomen in de geschiedenis van de familie Dressel en het heden van Milla en hoe zij er ook in betrokken raakt. Een mooi boek wat ons ook meegeeft de gebeurtenissen in de voormalige DDR niet vergeten worden.

Meer recensies van hebban-56b75e67351c9