Recensie Het winterpaleis

15 februari 2010
Ik moet altijd een knop omdraaien als ik een geromantiseerd verhaal ga lezen over een stuk geschiedenis en personages die hebben bestaan, maar waar het verhaal compleet van verzonnen is. Maar als eenmaal die knop is omgedraaid dan gaat het wel. Zo ook bij Het Winterpaleis. Het is destijds natuurlijk een waar drama geweest, ook wel een klein beetje in het boek, maar het is toch de romantiek die duidelijk de boventoon voert. Toch was het wel even een aangenaam boek voor tussendoor. Ik ben er het sneeuwvolle weekend prima mee doorgekomen. Het verhaal leest eenvoudig en daardoor ook vlot. Een tikkeltje voorspelbaar, en toch deed het niets af aan mijn leesplezier. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit boek bij een groot publiek in de smaak zal vallen.

Meer recensies van