Een schokkende moord op de jonge stewardess Christel Ambrosius vond plaats in het kleine plaatsje Putten inmiddels alweer 14 jaar geleden.
Mede door Peter R. de Vries die de zaak niet los kon laten, krijgt dit verhaal een staartje.

Jaren hebben twee mannen vast gezeten voor de moord op deze jonge vrouw, terwijl hun vrouwen beweerden dat ze op het moment van de moord thuis bij hen waren.
Na vele fouten, onvoldoende bewijs en een volhoudende Peter R. de Vries -die altijd geloofde dat de twee onschuldig waren- zijn ze na zeven jaar vrijgelaten.

Nataschja van der Stelt was de beste vriendin van Christel Ambrosius en zette haar verhaal op papier om haar dood te kunnen verwerken en om het negatieve beeld van Christel dat door de media is ontstaan recht te zetten.
Dit boek is verschenen voordat (dankzij nieuwe technieken) de werkelijke dader is opgepakt.

Ondanks het feit dat iemand dit mee moet maken verschrikkelijk is, vond ik het verhaal niet pakkend geschreven en kwam ze licht klagerig over. Met alle respect voor het hele gebeuren en al het verdriet dat het teweeg heeft gebracht maar haar verhaal raakte me niet.

Reacties op: Recensie Verdriet zonder tranen