Recensie Een mooie dag om te sterven

23 juni 2011
Hij is me een beetje tegengevallen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen na het lezen van zijn vorige boek, Een volmaakte vendetta, waar ik zeer enthousiast over was. Het thema seriemoorden spreekt me gewoon niet aan, dat zal zeker ook een rol spelen. Ik vind het geen thema dat je leuk kunt uitdiepen, qua motief. Ik bedoel, een seriemoordenaar moordt om het moorden, meer niet. Daar valt literair weinig eer aan te behalen. Geef mij maar een stevige crime passionel of een ingewikkelde wraakactie met de dood tot gevolg. Daar kan ik me nog wel in verplaatsen...maar seriemoorden, nee, ik heb er niks mee. Toch drie duimen. Want verder is het wel een mooi - en redelijk spannend - boek.