Recensie In vreemde handen

23 oktober 2009
Deze reactie bevat spoilers, selecteer de tekst om de spoilers te lezen. Helaas viel mij In vreemde handen tegen Ik moest mezelf er echt doorheen slepen en heb er dan ook enkele weken over gedaan. De spanning wordt heel langzaam opgebouwd. Voor mij dan toch té langzaam, want zoals ik het ervaren heb komt het verhaal pas bij blz. 115 op gang.

Aan de schrijfstijl heb ik heel erg moeten wennen en vooral in het begin heb ik af en toe gehad, dat ik terug moest lezen. Sommige zinnen vond ik ook moeilijk overkomen, hoewel ik daar later weer geen problemen mee had.

Dan gebeurt er in het boek iets wat ik als groot dierenliefhebber niet kan verkroppen. Ik begrijp best, dat er in thrillers bloederige stukken moeten voorkomen en ik kan best tegen een stootje, maar niet als het om dieren aangaat. Ieder mens mag je van mij in repen snijden en opeten (bij wijze van spreken dan, hé!), maar wat er met Bobby is gebeurd kan ik niet goed hebben…

Het is dat iedereen razend enthousiast is over dit boek dat ik doorgezet heb. Ieder ander boek had ik aan de kant gegooid. Ik hoopte dat de spanning allemaal nog moest komen en dat kwam ook wel, maar pas bij blz. 228 Vanaf daar boeide het me pas echt en las ik het dan ook in een ruk uit. De onknoping vond ik daarentegen erg goed!

Meer recensies van