Recensie Schone schijn

10 maart 2010
Een aardig tussendoortje, meer was Schone schijn niet voor mij. Pas over de helft trok het boek pas mijn aandacht, doordat er meer verhaal in kwam.

Ellie trouwt met Dan en krijgen een zoontje Tom. Ze zijn ontzettend gelukkig op een klein dingetje na,… haar schoonmoeder. Ellie vindt dat haar schoonmoeder zich teveel bemoeid met hun leven en langzaam aan ontstaat er een wrok naar haar schoonmoeder toe. Ze kan werkelijk niets meer goed doen. Eigenlijk heb ik toch ook wel enig begrip voor de schoonmoeder. Zo gek is het toch niet als haar kleinkind geboren is dat zij er zoveel mogelijk bij wil zijn om hem te bewonderen? Of ben ik nu de ideale schoondochter? Ellie reageert soms erg overdreven en net zoals Toorntje kan ik haar niet altijd gelijk geven. Als er een ongeluk gebeurt in de familie groeien Ellie en Dan uit elkaar…

Dit was het eerste boek wat ik las van Jane Green. Ze heeft een vlotte schrijfstijl wat lekker wegleest al vind ik het jammer dat het boek zo laat op gang kwam. Schone schijn is een ideale chicklit voor aan het strand!

Meer recensies van