Recensie De kunst van het veldspel

Paulus 23 augustus 2012
Mijn verwachtingen over dit boek waren hoog gespannen, nadat ik de heren Mart Smeets en Jan Donkers in DWDD de loftrompet over dit boek had horen blazen (zie ook mijn blog hierover in januari). En dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen.

Vandaar dat ik slechts drie duimpjes geef. Het is geen slecht boek, integendeel. Maar als ik het vergelijk met een ander campus/sportboek - 'Ik ben Charlotte Simmons' van Tom Wolfe - dan is het duidelijk minder.

Overigens is enige kennis van het honkbal niet weg als je dit boek gaat lezen. Zo is het bijvoorbeeld wel handig om te weten wat een 'korte stop' is. Maar het boek gaat over veel meer dan alleen honkbal: kameraadschap, homo- en hetero-liefde, het campusleven,doorzettingsvermogen en hoop.

'De kunst van het veldspel' is kortom een op-en-top Amerikaans boek.

Meer recensies van Paulus