Recensie Duistere leugens

26 oktober 2009
Deze reactie bevat spoilers, selecteer de tekst om de spoilers te lezen. Duistere leugens is een boek dat mij erg aansprak. Ik hou zeker van mysterie en verrassingen, iets dat de achterflaptekst belooft. Dat was helaas niet helemaal kloppend want het merendeel is erg doorzichtig. Er zijn wel een paar momenten dat je even niet zeker weet hoe, wie, wat of waar en dat was een pluspunt.
Ook vond ik bepaalde stukken veel te langdradig.
Toch heb ik het lekker weggelezen al was er een moment dat ik simpelweg erg dom vond:
Ivy moet op zolder onder dwang van Melinda een mixje van kruiden drinken om de bevalling op te wekken. Erna wordt ze alleen gelaten en broedt ze op een plannetje om te ontsnappen. Als lezer ging ik er echt blind vanuit dat Ivy een vinger in haar keel zou steken en het ellendige goedje eruit zou gooien. Maar nee, ze hield het gewoon binnen en als lezer moet je je door vele bladzijden worstelen als Ivy via een liftschaft ontsnapt.

De schrijfstijl leest wel vlot weg en het is een boek voor een regenachtige zondagmiddag.