Recensie Geluksblind

06 augustus 2009
De cirkel van Isabelle is rond, dacht ik na het lezen van dit doorgeefboek. In het begin moest ik me een beetje worstelen door een boel geklaag en was ik bang dat het een lange zit zou worden, ook omdat dit niet een boek is dat ik snel zou kopen. Dat viel me uiteindelijk erg mee. Hoe verder ik kwam des te leuker lezen werd het, al zat er ver na de helft weer een iets langdradig deel. Zo van: nu weet ik het wel een beetje hoe je denkt en waarom je bent zoals je bent. Isabel gaat na haar scheiding nogal een verandering door, al blijft er het een en ander hangen wat uit haar jeugd komt. Ik vond de stukken met Mads wel mooi beschreven, de schrijfstijl is fijn, al had telkens dat Engelse tussendoor van mij niet gehoeven. Beetje vervelend soms. Ik kwam ook herkenbare stukken tegen en dan moest ik wel een beetje glimlachen. Een lekker tussendoorboek waarvan ik denk dat iedere lezer ergens wel een stukje herkenbaarheid proeft.