Recensie Ik ben...

24 augustus 2009
Het is heel duidelijk dat Linda Pancras de lezer op een positief spoor in het leven wil zetten. Ze geeft een heel stuk van zichzelf bloot in haar gedichten. Ik weet heel zeker dat iedere lezer er iets in herkent of er zelfs over nadenkt en er daadwerkelijk iets mee kan.

Ik ben... bevat ook veel mooie gedichten die vast en zeker wel op een persoon slaan uit je eigen omgeving. Dat had ik in ieder geval zeker. Wat me ook opviel zijn enkele gedichten met een komische noot. Lekker afwisselend.

Omdat ik geen gedichten mens ben, is het in feite moeilijk een oordeel erover te geven. Toch heeft het mij geraakt wat Linda graag wil overbrengen. Ik vind het geweldig als iemand knokt voor een gelukkig leven, voor de positieve dingen in het leven en dat heel graag op een ander wil overbrengen zonder een 'zeur' te zijn. Ik betrapte me er heel vaak op dat ik instemmend knikte tijdens lezen of dacht: ja, dat is absoluut een feit!

Ze wist mij echt te raken. Daarom heb ik 4 duimpjes gegeven.