Recensie WIM

06 november 2008
Wim is met zijn 80 blz zo uit, maar ook omdat je het graag in één keer wilt uitlezen. Het is vanaf 9 jaar, maar het is leerzaam om als volwassene in het koppie van een 9-jarige te duiken om te voelen wat een scheiding met een kind doet. Oorzaak en gevolg, angst en verdriet. En je denkt al snel aan een bepaald persoon bij de naam 'Wim' maar toch zit het iets anders in elkaar en dat vond ik wel een verrassing. Ik laat dit boekje aan mijn dochter lezen (ze is nu 8,5) Nee, ze heeft (gelukkig) niet met een scheiding te maken, maar ik denk dat het helemaal niet verkeert is als ze leest wat het met kindjes doet.

Op de achterkant staat een recensie van kinder - en jeugdboekenschrijver André Nuyens. De laatste zin van zijn recensie ben ik het echt mee eens:
Ik beveel dit boek dan ook van harte aan, niet alleen aan hen die in zo'n situatie verkeren of verkeerd hebben, maar aan iedereen die hierover wil nadenken.