Recensie Historie van mejuffrouw sara

Safi 28 juni 2010
Ik ben best benieuwd hoe dat toen gegaan is. Zegt Betje dan tegen Aagje, oh daar moeten we wat strenger zijn of dat kun je niet maken. Ik denk ook dat ze samen heel wat gegiecheld hebben. Hoe gaat zo iets? Schreven ze gewoon om de beurt of hadden ze de rollen verdeeld. Natuurlijk waren ze zelf ook stemmig gekleed in een mooie japon met een kuifmutsje op. Geen flauw idee dat hun boek ruim 200 jaar later nog gelezen zou worden. Ik had daar best eventjes in die tijd willen kijken hoe zij bezig waren met dit boek.

Ja, ik was liever bij het schrijven ervan dan bij het lezen. Want dat was een beetje te veel van het goede, best langdradig. Hoeveel ze elkaar beminnen is niet te tellen. Maar onverwacht, af en toe toch wat grappige stukjes ertussen.
Het liefst zou ik 2 en een halve duim geven, maar voorlopig dan maar 3.

Meer recensies van Safi