Recensie 1q84 boek 3

27 februari 2011
Ook het laatste deel van 1q84 heb ik in 1 ruk uitgelezen. Het begin komt traag op gang, maar halverwege komt de vaart er steeds meer in. Alle draadjes komen langzamerhand bij elkaar. De bovennatuurlijke ontwikkelingen worden, zoals gewoonlijk bij Murakami, weer als volkomen geloofwaardig weergegeven. Ik ga er niet teveel over zeggen: zonde om (een deel van) de afloop weg te geven.
Waar ik nog steeds erg nieuwsgierig naar ben en waar zodoende van mijn nog wel een 1q84 deel 4 aan besteed mag worden, wellicht min of meer onafhankelijk van deel 1 tm 3, zou willen lezen, is wat er zich nou precies bij de sekte (Voorhoede) afspeelt.
Ik houd niet van fantasy- of sf-boeken, maar aan alle vreemde gebeurtenissen, paralelle werelden en bizarre ontwikkelingen in de boeken van Haruki Murakami, ben ik gewoon verslaafd.