Recensie Dossier 64

24 februari 2013
Misschien wel het beste deel uit de serie: jammer dat het voorlopig het laatste deel is. Persoonlijk sprak dit deel me het meest aan, vooral ook omdat ik me kan voorstellen waarom de Nete de moorden pleegt, gezien wat de mensen die ze vermoord haar hebben aangedaan. Ook is de ontknoping nog verrassend.
Verder geeft het boek een mooi beeld wat er in het verleden in Denemarken (en helaas niet alleen daar), gebeurde met vrouwen die niet in het plaatje pasten van de maatschappij. Wat is de grens tussen asociaal en onaangepast en gek en normaal? Ik vrees dat daar nog steeds van tijd tot tijd misbruik van wordt gemaakt, alleen minder dan vroeger. Een zeer boeiend en verontrustend boek. Het lezen meer dan waard.