Ik geloof dat ik tot nu toe de enige ben die het wel een leuk boekje vind!
Nee, spannend is het niet...., maar dat is voor mij geen voorwaarde. Maar als boekenweekgeschenk voor de maand van het spannende boek, is het niet echt een goede keus.
Het boekje is erg dun en er spelen veel historische gebeurtenissen op de achtergrond, waar de Nederlandse lezer veelal weinig weet van heeft, waardoor ik me kan voorstellen dat het voor veel Nederlandse lezers moeizaam te lezen is. Veel historische achtergrond wordt als bekend verondersteld: voor Italiaanse of Franse lezers, is die geschiedenis dan ook bekend (mits ze goed opgelet hebben op school :-D). Ik ben redelijk goed op de hoogte van de geschiedenis van Frankrijk en Italië in die tijd, maar heb ook af te toe zitten googlen om goed overzicht te hebben....persoonlijk vind ik het ook wel leuk om zaken waarover ik lees na te zoeken op internet.
Ik vond het een aardig verhaal, wat me wel boeide. Zoals altijd bij de boekenweekgeschenken en andere geschenkboekjes, is de omvang van het boek beperkt. De auteurs van dit boek schrijven over het algemeen dikke pillen...er ligt er 1 op mijn NTL stapel en ben benieuwd of in die dikke pil zaken wat meer worden uitgewerkt, zodat het voor de Nederlandse lezer die geen geschiedenisstudie achter de rug heeft ook goed te volgen is. In zo'n beperkt aantal bladzijden kun je een verhaal helaas minder goed uitwerken, tenzij je kiest voor een klein onderwerp of een enkelvoudige gebeurtenis.
Persoonlijk vind ik dat het boekje een leuke inkijk gaf in het leven in de 17e eeuw. Ik heb het met plezier gelezen, ookal rammelt het hier en daar een beetje, doordat zaken, zeker voor een Nederlandse lezer, niet goed genoeg zijn uitgewerkt.

Reacties op: Recensie Versluiering

Bestel dit ebook vanaf  €4,99 bij