Recensie Schone kunsten

12 mei 2009
Corine Hartman = De Nederlandse Camilla Lackberg!

Waar ik aan moest denken toen ik zo halverwege het boek was, is de overeenkomst van schrijfstijl met Camilla Lackberg.
En dit is, wat mij betreft, een behoorlijk compliment voor Corine Hartman! ( of voor Camilla Lackberg natuurlijk, haha)

Allebei de schrijfsters weten hun verhaal op een boeiende manier de schrijven, zonder er te veel bloed, geweld en onwaarschijnlijkheden bij te halen, om het verhaal zogenaamd spannender te maken.
Wat ik ook erg leuk vind, is dat er niet alleen over het moordonderzoek door inspecteur Nelleke de Winter geschreven is, maar ook over haar gezinsleven en haar onzekerheid, angst en verdriet.
Dit maakt de persoon Nelleke persoonlijker en, als lezer, kan je je hierdoor helemaal in haar verplaatsen.

Het boek “De schone kunsten” leest lekker weg door de korte hoofdstukken, het taalgebruik en het verhaal wat gewoon goed loopt.
En dat voor een debuut misdaadroman! Klasse!

Ben blij dat het niet het genre “literaire thriller” heeft meegekregen, maar gewoon zoals het is: “literaire misdaadroman”.
Voor iedereen die houdt van een misdaadverhaal, zonder afgehakte armen en benen, een absolute aanrader om te lezen!

Zeker weten dat je na dit boek, ook de volgende 2 boeken uit de Winter-case wilt lezen.