Recensie De jongen in de gestreepte pyjama

Linsey 31 augustus 2009
Het interessante aan dit boek is dat het beschreven wordt vanuit de gedachten van het negen jarige jongetje Bruno dat nog nét te jong is om de boze grote mensen wereld te snappen (ook omdat ie dom gehouden wordt door zijn ouders), en daardoor de puurheid van het verhaal. Maar door de schrijfstijl en de indeling/lettertype van het boek had ik echt het idee dat ik een kinderboek aan het lezen was. En er is niks mis met een kinderboek, want die lees ik ook weleens maar dit boek wordt volgens mij geacht te zijn voor volwassenene (want er staat nergens op dat het een kinderboek is) Daarom krijgt het boek van mij maar twee duimpjes want als volwassenboek vind ik dat de schrijver het zich veel te makkelijk heeft gemaakt. Voor kinderen (vanaf 9 jaar) vind ik het uitermate geschikt als educatief boek.

Meer recensies van Linsey