Recensie De Celestijnse belofte

28 november 2009
Dit is wel het meest houten boek wat ik ooit heb gelezen. Steeds dacht ik: wanneer gaat 't nou gebeuren? Al die mensen die er enorm van onder de indruk waren, werkgroepjes gingen vormen, celestijnse huiswerkopdrachten maakten... Dus ik las door. Stel je voor dat ik 't wegleg als ik op blz. 99 ben, en HET gebeurt op blz. 100... Dus ik las wéér door. En toen had ik 't uit. En er was NIETS gebeurd. Helemaal niets. Misschien was ik verpest door andere boeken, doordat ik voorkennis had. Geen nieuwe ideeën, geen spanning, niet goed geschreven.
Wat James Redfield me wel heeft gebracht: als 't niet gebeurt, als een boek me niet pakt, leg ik 't voortaan gewoon weg. Voordat ik 't uit heb.