Recensie Het diner

06 november 2009
Wat een afschuwelijk en afschuwelijk goed boek. Dat Koch personages kan neerzetten die het bloed werkelijk onder je nagels vandaan laten spuiten (denk ook aan Jiskefet) wisten we al. Maar dit slaat alles. Wat een plurken! Fluimen! Iiiieeeuw! OK, Het Diner biedt meer dan alleen sterk neergezette personages: humor (gelukkig), veel stof tot nadenken, maar ook een indringend tijdsbeeld. Want helaas past het verhaal prima in wat ons tegenwoordig wordt voorgeschoteld via de media - en dan hebben we het over feitelijke gebeurtenissen, en geen fictie.
Oh mijn god - die gerant die met zijn pink (in de richting van de klok) de vier in umbrische olie gemarineerde peloponnesische olijfjes moet aanwijzen omdat hij bang is dat ze anders over het hoofd worden gezien... Afschuwelijk! Lezen!