Recensie Het begon toen ik veertien was

19 november 2010
Het is inderdaad lastig een cijfer te geven voor dit boek. Dat geldt misschien wel voor elk waargebeurd verhaal. Normaal kijk ik vooral naar stijl en originaliteit, maar dat is hierbij van minder belang. Het is inderdaad nogal zakelijk geschreven en niet al te best geredigeerd, maar het verhaal maakte wel indruk op me. Ik vind het ongelofelijk dat zulk soort gemeenschappen nog steeds in Amerika kunnen bestaan, ook al wordt er wel tegen opgetreden. Het is ronduit bizar dat veel van deze kinderen niet naar school gaan, of naar een school waar ze alleen godsdienstlessen krijgen en zomaar worden uitgehuwelijkt, vaak al op jonge leeftijd. Ik heb net een vak over fundamentalisme gehad en veel kenmerken zag ik terugkomen, zoals de nadruk op de eindtijd en het belang van een leider. Zeer interessant en indrukwekkend.