Na allemaal lovende verhalen over 'Het diner' gehoord te hebben, heb ik dit boek ook gelezen. Helaas kan ik de positieve reacties niet delen.

Ik vind het een zwak boek. Het duurt zeer lang voordat er wat vaart in het boek komt en eindelijk eens duidelijk wordt wat de rol van de kinderen is geweest. Dat niet de gehele geschiedenis in de eerste pagina van een boek wordt weergeven, lijkt me logisch. Maar om dat pas halverwege het boek te beschrijven, is het andere uiterste. Wat ik verder zeer irritant vond, is het veelvuldig aanstippen van dingen met de opmerking er verder niet op in te gaan omdat het er niet toe doet. Dat alleen is al ergerlijk, maar als de schrijver dan uiteindelijk toch steeds zoveel pagina's later uitleg geeft, wordt het in mijn ogen zeer ongeloofwaardig.
Wat je als lezer mogelijk aan het denken zet, is de vraag in hoeverre je als ouder je kind in bescherming moet nemen. Op zich vind ik dit een goed thema, het had alleen veel beter uitgewerkt moeten worden!

Deze boekreactie maakt mij wel weer van één ding bewust. Het komt vrij vaak voor dat ik mij totaal niet kan vinden in recensies. Ligt dit nu aan mij? Heb ik een andere smaak, ligt het genre mij niet of ben ik te kritisch? Ben benieuwd wat jullie ervaringen op dit punt zijn. Is er herkenning?

Reacties op: Recensie Het diner

Bestel dit ebook vanaf  €4,99 bij