De Twilight-serie is een echte hype. Er wordt zo veel positiefs over geschreven en gezegd, dat ik het als een soort verplichting voor me zag om toch mistens het eerste deel te lezen. Ik wilde weten waar al die heisa om gaat. In onze plaatselijke bieb is het boek altijd uitgeleend en gereserveerd. Ik heb Twilight dan maar ineens gekocht. Ik heb hier zeker en vast geen spijt van! Ik vind het een goed boek, al had ik er wel een beetje meer van verwacht.

De eerste helft van Twilight kon me niet zo boeien. Het is langdradig en soms zelfs saai. Sommige zaken zijn veel te uitgebreid omschreven en zijn naar mijn mening van geen enkel belang. De personages zijn cliché en overdreven (Bella lijkt niets te kunnen en is super onhandig). Het eerste deel van het boek is in twee zinnen samen te vatten, zo weinig gebeurt er.

De tweede helft is echter véél beter. Ik begon me minder te ergeren aan de personages, er komt vaart in het verhaal en het wordt zelfs spannend! Het is dus eigenlijk vooral de tweede helft dat dit verhaal tot een goed boek maakt. Dat deel heb ik met heel veel plezier gelezen en maakt voor mij het eerste deel weer goed. Ik ben zeker van plan om het vervolg te lezen!

Reacties op: Recensie Twilight 1 - Twilight