Dit boek heb ik gekozen voor mijn bespreking Nederlands, waardoor ik diep op de inhoud ben ingegaan. Als je dat doet, merk je pas wat voor goed boek het is. Het is een redelijke dikke pil en af en toe moet je echt doorzetten. Het is soms wat langdradig, maar het is het wel waard.

In het begin lees je over Anna en Lotte als ze nog samen zijn. Na de dood van hun ouders komen de twee meisjes in twee verschillende situaties terecht. Anna groeit op in Duitsland, in armoede. Zij maakt de opkomst van Hitler van dichtbij mee. En zij ziet hem op dat moment als iemand die de armoede waarin ze leeft, wil verbeteren. Lotte komt in Nederland bij een rijk gezin. Zij ziet Hitler natuurlijk op een andere manier.

De twee groeien helemaal uit elkaar door deze verschillende situaties en het contact verwatert. Als ze 70 jaar oud zijn komen ze elkaar tegen in een Spa en daar vertellen ze elkaar hun verhaal. Zo heb je één verhaallijn, die uitloopt in twee en uiteindelijk eindigt in weer één lijn.

Reacties op: Recensie De tweeling

Bestel dit ebook vanaf  €3,99 bij