De kleur van de sterren is de debuutroman van de Belgische schrijfster Evelien Vanhaverbeke. Het is een knap geschreven, zeer onderhoudende roman. Het is een historisch verhaal met veel aandacht voor kunst en literatuur en waarin dichters als Rimbaud en Streuvels een belangrijke rol spelen. Het verhaal wordt aan de lezer enerzijds vertelt door het meisje Louise dat opzoek is naar haar familie en anderzijds door het andere hoofdpersonage de dichter Rimbaud. Deze verteltrant vraagt van de lezer de nodige aandacht maar draagt zeker ook bij aan de opbouw van de spanning en het intrigerende van het boek. Het enige minpuntje voor mij was het gegeven dat de plot sterk opgebouwd is maar niet echt geloofwaardig is. Daar tegenover staat dat ik het boek ben blijven doorlezen om toch maar de plot te kennen .Het boek is wat mij betreft een echte aanrader en ik kijk nu al uit naar nieuw werk van deze schrijfster.

Reacties op: Recensie De kleur van de sterren

Bestel het boek bij Libris vanaf 5,00 Bestel het ebook bij Libris voor 4,99