Recensie De vrouw met de sleutel

21 juni 2011
De roman “De Vrouw met de sleutel” vertelt het verhaal van Nettie ,een 59 jarige weduwe. Nettie heeft het niet gemakkelijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Haar geliefde man Bob is gestorven aan een hartaanval , kort nadat zijn zaak failliet is gegaan. Er rest Nettie niets anders dan werk te gaan zoeken. Maar wie zit er nu op een 59 jarige dame te wachten, een vrouw die naar eigen zeggen ook nog eens over geen specifieke capaciteiten beschikt. Of is er dan toch iets waar ze echt goed in is? Vroeger zijn men vaak dat ze een mooie stem had en goed kon voorlezen. Ze besluit een advertentie te plaatsen om bij mensen te gaan voorlezen,vlak voor het slapengaan. Tot haar verbazing en genoegdoening krijgt ze een aantal positieve reacties.
Dit boek is wat ik noem een warm boek, het is met liefde geschreven, liefde voor het lezen , liefde voor het schrijven en liefde voor de lezer. Het boek vertelt verhalen van gewone mensen, mensen die behoefte hebben aan liefde, aandacht, een luisterend oor. De rode draad in het boek is dan ook het thema eenzaamheid. De schrijfster weet dit thema met een doses humor te brengen zodat een meer dan aangenaam boek is om te lezen.