Recensie Meer dan mannelijk

05 juli 2011
De roman “Meer dan mannelijk” van schrijfster Marion Bloem wordt -op zijn zachts gezegd- op gemengde gevoelens onthaald! Het lijkt wel of er geen gulden middenweg is om het boek te waarderen.Tegenover een groep lezers die het boek verguizen staat een andere groep die het boek bejubelen tot in het kwadraat. Naar mijn persoonlijke mening is Marion Bloem in haar opzet geslaagd, ze zet de lezer aan het denken over taboe onderwerpen als seks, lust, masturbatie, obsessie, lichamelijk verval maar ook over seksualiteit, ziekte en het verlangen naar die ene grote liefde. Persoonlijk ervaar ik bepaalde beschrijvingen als “over de top” maar zijn ze mijn inziens noodzakelijk om je te kunnen inleven in het mannelijk hoofdpersonage. Voor mij is het een goed,vlot geschreven boek, dat tevens getuigt van een groot psychologisch inzicht van de schrijfster, over een niet alledaags onderwerp waarbij je de te scherpe of te expliciete kantjes moet afvlakken om het naar waarde te kunnen schatten en of waarderen.