Recensie Langzaam leven

27 augustus 2011
Dit is het 3e boek uit de serie "De Parijse Conventie"
En hoewel er aangegeven wordt, dat elk deel afzonderlijk te lezen is, mis je toch wel wat achtergrondinformatie over de hoofdpersonen, en anderen die in het boek ter sprake komen.

Het boek verteld over de romance tussen drie personen in Parijs: Claudia, haar vriend Bertrand en haar buurman Jean-Luc. Maar vooral verteld het over de strijd die zij samen voeren voor de rechten van dieren, ieder op hun eigen manier.
Een strijd die hen voert naar St. Petersburg en Moskou,naar Nederland en weer terug in Parijs..
Het deel dat zich in Rusland afspeelt, vind ik persoonlijk iets te langdradig. Hier wordt uitsluitend de beleving van de personen beschreven, zonder dat er enige actie is.

De karakterbeschrijvingen van de hoofdpersonen komen duidelijk naar voren.
Het boek wordt onderbouwd met actuele voorbeelden. Een lijst met verklarende termen is toegevoegd.
Verder is het vooral ook een boek dat je doet nadenken, over de consumptie maatschappij.

Meer recensies van