Recensie: ’t Laatste rondje is van mij – Nicole van den Broek

Wat een geweldig leuk boek! Eindelijk weer eens een keer wat nieuws!
En ik heb het boek in één week uitgelezen. Dat is op zich best knap, gezien het feit dat het toch 694 pagina’s betreft! Maar het leest zó makkelijk!

Wat ik van het boek vind? Het boek is in één woord: fantastisch!
Ik vind het boek erg humoristisch en heb in een deuk gelegen om de woorden van de schrijfster.
Het is geschreven in een geheel eigen stijl en mede door het woordgebruik vond ik het verfrissend om het te lezen. Het is net alsof je er zelf bij bent! Dit werd al beloofd in diverse interviews en reviews, maar het is ook écht zo! Ik was met de schrijfster op vakantie en heb prachtige dingen beleefd.

Verder is het een zeer leerzaam boek, omdat je ook nog eens fijne informatie krijgt over de diverse landen die de auteur heeft bezocht. En ik heb meteen de neiging om een reis te boeken! Want het enthousiasme spat uit het boek. Zóveel energie heeft deze schrijfster en dat maakt je als lezer enthousiast.

Haar humor is een tikje sarcastisch, enorm veel zelfspot, maar ook wel weer ontwapenend om te lezen. En vooral omdat het een boek is dat ik nog niet eerder heb gelezen, vind ik het leuk om eindelijk weer eens wat vernieuwends te lezen. Het boek bevat verder ook nog kleurenfoto’s, zodat je kunt zien dat alle verhalen levensecht zijn. De in mekaar gereden camper krijg je te zien, de tocht waarbij de schrijfster onder de bloedzuigers komt te zitten is zichtbaar en het apenpakje dat ze in de VS draagt staat ook op de foto. Daardoor leer je deze dame goed kennen en dat is absoluut geen straf.

Als je zin hebt in een grappig, komisch, leuk en vlot geschreven boek dan kan ik je ’t Laatste rondje is van mij absoluut aanbevelen! Ik ben nu voor de tweede keer begonnen om het boek te lezen en wederom moet ik lachen om de dwaze avonturen die de auteur mee heeft gemaakt. Als afsluiter wil ik nog vermelden dat het boek een raadselachtig einde heeft en dat had ik totaal niet verwacht! Dus ik zeg: lezen dat boek! Veel leesplezier en val niet van de bank van het lachen…

Dit boek is fantastisch, humoristisch, leerzaam, uniek, lachwekkend en zeer vermakelijk

Reacties op: Recensie 't Laatste rondje is van mij