Een week in Parijs, Jojo Moyes

07 december 2015
Na een affaire van drie maanden en elf dagen besluiten David en Liv met elkaar te trouwen. Haar vrienden vinden haar te jong voor een huwelijk. David en Liv besluiten op huwelijksreis te gaan naar Parijs. Wat een leuke huwelijksreis had moeten worden in een romantische stad, eindigt voor Liv in een ‘eenzame’ zoektocht naar tijdsvermaak. David heeft de ene zakelijk afspraak na de andere. Liv voelt zich in de steek gelaten. Dit is niet wat ze over het huwelijk had gedacht. Heeft ze toch een impulsieve beslissing genomen door met David te trouwen?

Normaliter lees is bijna geen ‘vrouwenromans’ meer, de verhalen zijn vaak toch al hetzelfde. Het is altijd eind goed al goed en vaak belandt de vrouw toch maar achter het fornuis met twee kinderen. Als je denkt dat dit boek een typische vrouwenroman is dan kom je bedrogen uit. Dit boek is mijn eerste kennismaking met Jojo Moyes. ‘Wat mannen denken en wat vrouwen willen’, schoot mij meteen binnen toen ik dit boek las.

Liv wilde aandacht van David, maar David lijkt wel getrouwd met zijn werk. Iets wat Liv niet zo erg waardeert. Je ziet duidelijk dat David om Liv geeft, iets wat Liv zelf niet ziet. Moyes heeft de gedachten van de hoofdpersonen zo uitvoerig beschreven dat het lijkt alsof je een film bekijkt. Ook heeft ze de emoties op de juiste plek weergegeven. Een leuke en meeslepende schrijfstijl heeft Moyes. Een boek waar ik erg van genoten heb. Het boek leest lekker makkelijk weg. Aan het einde van het boek vind je nog een fragment uit een vervolg van het boek: Portret van een vrouw. Dit boek is zeker een aanrader voor iedereen. Ik ben erg nieuwsgierig naar haar volgende boek: Portret van een vrouw.

Lees volledige recensie op: