Een uniek boek !

Deze gevoelens gingen door me heen tijdens het lezen: liefde, warmte, geborgenheid, avontuur,
durf te leven, zorgzaamheid en plezier.
Je zult zien dat tijdens het lezen veel dingen heel herkenbaar voor je zijn.
In het eerste deel van het boek wordt het levensverhaal verteld van Thiery en haar man. Hoe ze elkaar ontmoet hebben en tenslotte samen een gezin werden. Thiery, haar Lief en drie dochters, de drie diva's: Kleine Diva, Middelste Diva en Puber Diva. Er is nogal wat gebeurd in haar leven en het leven van haar gezin. Maar dat is geen reden geweest om maar bij de pakken neer te zitten.

Een stukje uit het eerste deel wat me bijzonder raakte:
We zijn samen sterker geworden, hebben lieve kinderen die tevreden zijn met wat ze hebben.
We zijn heel rijk voor wat betreft gevoel en levenservaring. Straks, thuis, zal ik weer mama en
partner zijn. Maar vooral Thiery, iets wat ik voor mijn gevoel veel te lang niet meer ben geweest.

Het tweede deel van het boek bestaat uit verhaaltjes over gebeurtenissen binnen het gezin.
Sommige verhaaltjes zijn heel herkenbaar en doen je even afdwalen naar vroegere tijden bij
jezelf.
Ik kon zelf niet ophouden met lezen, maar het tweede gedeelte bestaat uit korte verhaaltjes,
waarvan je er steeds een om meer kunt lezen. Hier en daar ga je glimlachen, dat beloof ik je!
Het zijn niet alleen luchtige onderwerpen die aangesneden worden, maar alles wat met leven,
liefde en dood te maken heeft binnen het gezin passeert de revue.

Het leven in Hotel Mama is leuk, al die pijntjes hier en daar horen er nou eenmaal bij. Zolang we er zo af en toe om kunnen lachen en we beseffen dat we met al onze pijntjes waar dan ook, in goede handen zijn, zijn we vrolijk en gezond. En dáár doen we het voor !

Na het zien van de film 'Achtste groepers huilen niet' werd er samen over gesproken. Waarom
gaan kinderen dood ? In hun nabije omgeving is een klein meisje overleden aan kanker, ze was
nog maar tien jaar toen ze stierf.

Samen met vriendinnen maakt Middelste Diva een plan. Met het door haar vader geschreven
boek 'Kanjer Guusje, mijn leven is van mij' in de hand gaan ze van deur tot deur om het verhaal van Guusje te vertellen en lege flessen in te zamelen. Als ze uiteindelijk genoeg flessen hebben opgehaald, gaat de opbrengst ervan naar 'Stichting Kanjer Guusje'.

Hotel Mama steunt 'Stichting Kanjer Guusje'. Als mama hoop ik simpelweg nooit een dergelijk ziekteproces met mijn kinderen mee te hoeven maken. De angst, het leven tussen hoop en vrees.
Daar wil je niet aan denken.

Nog een laatste: Mama zijn is niet altijd even makkelijk. Spannend is het zeker wel. Soms dan.

Thiery Thielemans is heerlijk druk als schrijvende mama met drie opgroeiende diva's. Bovendien heeft ze Hotel Mama, haar bedrijf.
Van haar gaan we nog meer horen, hoop ik. Ik kijk in ieder geval uit naar een vervolg op dit boek.

Ik waardeer dit boek met 5/5 sterren.

Reacties op: Recensie Hotel mama