Recensie Scott Bloom en de dochters van Chenchen

14 november 2013
Een prachtige cover, die afschuw uitstraalt. Dit past prima bij een passage uit het boek.
De proloog is heel belangrijk in het verhaal en verklaart veel naarmate men verder leest.

Ik las enige tijd terug de preview op haar facebookpagina en was meteen geïnteresseerd.
Het is een heel spannende roman, zoals je jezelf voor kunt stellen na het lezen van bovenstaande samenvatting. Het is een verhaal over echte liefde en minder echte liefde.
Knap zoals de Chinese één-kind-politiek gebruikt wordt in dit verhaal en hoe de wijsheden van Sun Tzu verweven zijn in het leven van personages.
Sun Tzu (Meester Soen) was een Chinese wijsgeer en militair strateeg uit de 5e eeuw v.Chr.
De personages zijn aannemelijk en het zou zo maar kunnen dat in dat verre China zo'n organisatie bestaat of bestaan heeft.
En dat de organisatie daarna is uitgegroeid tot hetgeen beschreven wordt in dit verhaal is ook geloofwaardig genoeg. (beide organisaties)
Scott, hij ziet het verraad en de indoctrinatie om hem heen niet, wordt door Jo-Ann aan de kant gezet. Als Scotts eigen donkere kant dan naar boven komt, gaan zijn ogen open. Hij is veranderd, zo lijkt het!

Hij ontmoet Karen weer en reageert anders dan de Scott Bloom uit het begin
van het verhaal zou reageren. Is hij iets van plan ?
Is het verhaal wel helemaal verteld of komt er een vervolg ?
Ik kijk er naar uit !

Een mooi debuut van deze auteur !