Dit is het eerste kookboek in Nederland waarvan de foto's met behulp van een iPhone zijn vervaardigd, volgens de methode Jan Bartelsman. Jan is een toonaangevende voedselfotograaf met toprestaurants zoals De Librije als vaste opdrachtgevers.
'Wat leuk!' was mijn eerste reactie na het lezen van de inleiding.
Daar begint Ronald Giphart met het volgende 'weetje';
'Er was ooit een volk in het Midden-Oosten waar huwelijkspartners het recht hadden om na één jaar van elkaar te scheiden. Dat jaar was bedoeld om te wennen aan elkaars… eetgewoonten. Tijdens hun 'eetjaar' moesten de geliefden bewijzen dat ze elkaar konden bekoren met kookkunsten en betoverende gerechten.'

Bij de bereiding van de gerechten uit het boek volstaat een standaardkeukenuitrusting. Indien er iets anders nodig is, wordt het aangegeven. De recepten zijn bedoeld voor vier personen, tenzij anders aangegeven wordt.
'Vurrukkulluk!' is een gezamenlijk project geworden van Ronald, Masha, de kinderen, hun buurman Tirso voor de vormgeving en anderen.
Ronald sluit af met het volgende: 'Voor mij is dit boek een bezegeling van wat mij al twintig jaar bindt aan de vrouw van mijn leven.'

Een register gesorteerd op ingrediënten gerangschikt op alfabet. Dat is gemakkelijk!
Bij elk recept staat iets vermeld over het tot stand komen van het gerecht.

Vurrukkulluk! Van mij mag er een uitroepteken achter!

Reacties op: Een mooi, handzaam kookboek met (actie)foto's. Een aanrader!