Te veel: 'had ik toen maar' en 'als-dan'

RoosLeest 14 september 2015
Het duurde even voordat ik er echt lekker in zat. En dat had niet te maken met dat het een langdradig verhaal was, integendeel: er gebeurd echt ontzettend veel in het boek, maar meer omdat ik bij een aantal zaken het idee had dat het te voor de hand liggend was en ik mij stoorde aan de zinnen 'als ik dat toen had opgemerkt dan...' (bijna ieder hoofdstuk heeft een dergelijke zin (een gemiddeld hoofdstuk bestaat uit drie pagina's, reken maar uit hoeveel hoofdstukken het boek telt met 730 pagina's...)).

Het verhaal zelf (een man, drie op te lossen zaken, op drie plekken van de wereld) is uiteindelijk 'goed' in elkaar gevlochten en het maakte mij ook nieuwsgierig genoeg om door te lezen. De voor de handliggende zaken en de 'had-ik-toen-maar-opgemerkt'-zinnen heb ik maar links laten liggen.

Meer recensies van RoosLeest