ontworteld leven

Eric Peters 22 juni 2015

Het verhaal speelt zich af in de 17e eeuw in de buurt van het plaatsje Giethoorn,waar de adelijke familie Sloet woont. De fam Sloet bestaat uit de vader Baldewijn moeder Machteld en de twee zonen Reynt en Arend Je maakt in de boek de ontwikkelingen mee van de twee zonen.
In het eerste deel van het boek maken we kennis met de hoofdrolspelers,t gaat over de jongste zoon die onder trieste omstandigheden om het leven is gekomen en die bij wordt gezet in het familie graf.Het boek heeft grote letters en is ingedeeld in paragrafen zodat je altijd weet wie er aan t woord is.Ik vond het eerste deel van het boek het sterkst het tweede deel werd wat oppervlakkiger en het einde had ik wat uitgebreider
verwacht.
Het boek bevat een aantal thema's waaronder homoseksualiteit en ongewenste zwangerschap, deze hadden wat meer uitgewekt kunnen worden bleven nu vrij oppervlakkig behandeld
Ik vond het toch een leuk boek om te lezen het was geschreven in grote letters wat het lezen leuk maakte je krijgt een beeld van het  leven in om Giethoorn in de 17e eeuw

Meer recensies van Eric Peters