Goed debuut.

22 mei 2014
Dit is de debuutroman van Alexander Sascha Oppenberg.
De hoofdpersoon is Paul van Schaik. Hij heeft een kantoorbaan maar zijn vurige wens is om een beroemd schrijver te worden.
Maar Paul is diep ongelukkig, zijn leven is ernstig verstoord door het overlijden van zijn dochtertje Justina na een noodlottig ongeval waaraan hijzelf schuldig is. Ook heeft hij traumatische jeugdherinneringen.
Zijn vrouw Lisa heeft hem verlaten en ook op kantoor gaat het niet goed. Op advies van zijn leidinggevende bezoekt hij regelmatig een psycholoog. Maar deze sessies hebben niet het gewenste effect. Paul glijdt steeds verder af, het heden en verleden heeft hij niet altijd scherp voor ogen.
Door zijn vriend Ralph ( die later toch niet zo'n goede vriend blijkt te zijn), komt hij in milieus van party's, seks en drugs. Zijn nieuwe vriendin Angela, een pittige dame die geen oprechte bedoelingen
met hem heeft smeedt met Ralph een duister plan. Hierdoor sluit het net langzaam totdat een oudejaarsfeest Paul bijna fataal wordt.

Als debuutroman is het zeer geslaagd, de roman zit goed in elkaar. Eerst is het verhaal psychologisch en later wordt het een echte thriller. Je wilt weten hoe het verhaal afloopt!
De hoofdpersoon  is goed uitgewerkt, je leeft echt met hem mee.
Het werken met data en locaties vond ik goed, je gaat dan kijken wat er allemaal gebeurde op dezelfde dag, of je gaat terug in de tijd.
Ik zie graag uit naar de opvolger van Benauwd.