Mooi maar niet meeslepend

15 december 2014
In dit boek wordt over het leven geschreven van een weduwenaar (Víctor Monteoscuro) die een jaar lang verlof heeft genomen van zijn werk als arts. Je word meegesleept in het heden en verleden en de zoektocht naar de eigenaar van een gevonden brief. Ik vind het verhaal op zich wel heel mooi maar het is niet een boek dat je niet meer weg kan leggen als je er eenmaal aan begonnen bent. De zoektocht leid naar het verschillende dingen. De ontmoeting met een vrouw; personen die het heden verbinden met het verleden; en onverwachte wendingen.
Victor Monteoscuro ondergaat in dit jaar een transformatie van het niet alleen thuis kunnen zitten naar het verlangen naar een andere vrouw.
 Een leuk boek om te lezen maar ik denk niet dat ik hem nog een keer zal lezen.