Kafka op het strand

21 april 2015
Ik heb voor het eerst een boek van Haruki Murakami gelezen. Toevallig "Kafka op het strand" omdat dit boek in de bibliotheek voorhanden was.  Het is onweerstaanbaar mooi. Ik heb het achter elkaar uitgelezen. Het is ongelooflijk mooi in taal en filosofie en verhaal. Ik vind dat de vertalers van dit boek het prachtig vertaald hebben. Ik ken geen Japans, maar het lijkt me moeilijk om vanuit het Japans dit boek zo mooi naar het Nederlands te vertalen.

Het verhaal gaat over een 15 jarige jongen die wegloopt van huis om aan zijn vader te ontsnappen. Het is een mytische ontdekkingstocht, die alles in zich heeft. Betoverend en spannend.

Ik houd erg van mooi Nederlands geschreven taal.
Kortom ik kan dit boek met stip aanbevelen!  Een sieraad in de boekenkast en een boek om meerdere keren te lezen om er uit te halen wat er in zit en te genieten.