Sinds mijn geboorte hou ik het meest van spannende boeken , zoals "De Hongerspelen". De auteur van het boek is Suzanne Collins. Ik heb dit boek heel erg graag gelezen omdat er veel actie in zit.

Het verhaal gaat over een jonge vrouw Katniss en een jonge man Peeta die samen uit het arme District twaalf worden uitgeroepen om mee te doen aan de Hongerspelen. Het is een spel waar men de anderen moet doden tot wanneer er maar één winnaar overblijft.

De positieve punten van het boek zijn dat er veel spanning en actie in voorkomt. Daarom geef ik het boek vier op vijf sterren. Vooral toen ik het boek aan het lezen was kan ik niet meer ophouden, want ik moest weten wat er ging gebeuren. Eens ik dan gestopt was met lezen, kon ik niet slapen van de spanning. Daarnaast gaat het boek echt over de strijd tussen leven en dood. Je moet een bepaalde tactiek kennen om te overleven om sluw te zijn of door zoveel mogelijk te doden, want er mag maar één iemand overleven. Die is dan ten slotte ook de winnaar van de Hongerspelen.

En toegegeven , een negatief punt van het verhaal is dat het een open einde heeft. Peeta en Katniss hebben de laatste persoon gedood en dan willen ze samen uit het leven gaan door giftige bessen op te eten, want ze zijn op elkaar verliefd. Ik had graag gehad dat Peeta en Katniss nog moesten vechten tot er één van hen overbleef.

Ten slotte wil ik het boek iedereen aanraden , want er zit veel actie in. Het boek is erg toegankelijk en vlot geschreven, zodat iedereen alles goed kan begrijpen.

Reacties op: De strijd tussen leven en dood

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Blz. voor 9,99