Fijne hongerspelen, en mogen de kansen immer in je voordeel zijn.

04 juni 2015
Het boek "De Hongerspelen" is geschreven door Suzanne Collins. Het is een aangrijpend sciencefiction verhaal dat niemand onberoerd laat.
Elk jaar worden een jongen en een meisje uit elk district verloot om deel te nemen aan de Hongerspelen. De 24 verkozen tributen worden in één arena gedropt waar ze moeten vechten op leven en dood tot er maar één tribuut overblijft. Het verhaal barst van spanning en vriendschap die uiteindelijk uitdraait op liefde.
De belangrijkste personages zijn Katniss en Peeta, twee tributen uit hetzelfde district. De auteur heeft veel aandacht gegeven aan de ruimte. Alles is heel gedetailleerd beschreven. Het verhaal speelt zich af in de toekomst. Er wordt ook gebruik gemaakt van de vooruitgang in de technologie. Daarom behoort dit verhaal tot sciencefiction.
Ik vind het een uitstekend boek. Je wilt blijven verderlezen tot het einde door de overvloed aan spanning. Ondanks ik niet zo'n grote lezer ben, heb ik het boek in twee dagen uitgelezen. Daarentegen vond ik sommige stukken wel wat langdradig, maar die werden onmiddellijk opgevolgd door spannende stukken.
Over het algemeen vond ik het een heel goed boek. Zeker een aanrader, ook voor mensen die niet graag lezen!